.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل اداره کل امور مالیاتی مازندران در جمع خبرنگاران :
بار اصلی درآمدهای مازندران به دوش اداره کل امور مالیاتی استان است / پرداخت مستقیم ۶۳۳ میلیارد تومان به شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های مازندران
شمال نیوز: اسلامی اعلام کرد که در سه ماه سالجاری حدود ۷۰ هزار مودی جدید شناسایی کردیم که رقم قابل توجه است کسانی که فعالیت اقتصادی انجام می دادند اما در سازمان ثبت نام نبوده‌اند و فاقد پرونده مالیاتی بوده اند که این رشد قایل توجه در بخش مالیات استانی است‌.
بار اصلی درآمدهای مازندران به دوش اداره کل امور مالیاتی استان است / پرداخت مستقیم ۶۳۳ میلیارد تومان به شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های مازندران

شمال نیوز: محسن اسلامی ورکی مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران در نشست خبری با بیان اینکه همه دولت ها برای پیشبرد اهداف خود و توسعه کشور نیاز به درآمد دارند، افزود: مالیات بخش اعظمی از درآمد دولت هاست و کشورهای پیشرفته از این ظرفیت، بهره های فراوانی در جهت توسعه برده اند و می برند.

 

وی با اشاره به تلاش ها و زحمات شبانه روزی عوامل امور مالیاتی کشور، بیان کرد: برازنده است آن ها را سربازان گمنام اقتصادی بنامیم چون بدون هیچ چشمداشت و توقعی با کمترین ابزار و امکانات در حال فعالیت جهادی هستند‌.

 

اسلامی ورکی با بیان اینکه اصناف و بازاریان و اتحادیه ها در ارائه اظهارنامه مالیاتی تعامل خوب و مناسبی داشتند، گفت: هدف اصلی ما این است که همه اقشار مردم از خدمات و فعالیت های ما مطلع باشند و اثرات پرداخت مالیاتی خود را در جامعه و در سطح محل زندگی خود ببینند، چون در آن صورت همکاری و تعامل بهتری خواهند داشت.

 

مدیرکل اداره کل امور مالیاتی مازندران با اعلام اینکه پیش بینی قانون بودجه برای درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۰ رقم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، افزود: وصول مالیاتی ما در سال ۱۴۰۰ رقم ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است. عایدی اداره کل در بخش مالیات و عوارض ۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۶۳۳ میلیارد تومان به شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها پرداخت مستقیم انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: ضرورت دارد مردم بدانند مالیات هایی که پرداخت می کنند کجاها می رود و در چه اموری صرف می شود. بخشی مستقیم به خزانه می رود و دوباره به جامعه باز می گردد و بخشی نیز مستقیم به شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها تزریق می شود. ارقام، ارقام قابل توجهی هست و آن هایی که دارند از این مالیات و عوارض بهره مند می شوند باید به مردم توضیح دهند که این مبالغ صرف چه اموری شد در اینصورت تنش های اجتماعی در بخش مالیات بسیار کاهش خواهد یافت.

 

اسلامی ورکی با اعلام اینکه ۹۴ درصد از درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۰ از اخذ مالیات تشکیل شده است، گفت: جمع وصولی سازمان های دیگر برای درآمد استان تنها ۶ درصد بوده بنابراین بار اصلی درآمدهای مازندران به دوش اداره کل امور مالیاتی استان است.

 

مدیرکل اداره کل امور مالیاتی مازندران ادامه داد: پیش بینی قانون بودجه برای مازندران در سال ۱۴۰۱ رقم ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل با رشد ۸۸ درصدی در نظر گرفته شده و ما در حال تلاش هستم به اهداف مدنظر و حتی فراتر از آن در سالجاری برسیم که رقم های نهایی اخذ شده در پایان سال اعلام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: درآمد عمومی استان برای سال ۱۴۰۱ در قانون بودجه رقم ۷ هزار و یکصد میلیارد تومان است که نشانگر تاثیر امور مالیاتی استان در بخش درآمدهاست‌.

 

اسلامی افزود: تلاش های همکاران ما در ماه های خرداد و تیر به عنوان ماه های تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی بیشتر از سایر ماه هاست و تا دیر وقت در حال انجام وظیفه هستند تا امور به گونه ای مطلوب و مساعد پیش برود.

 

مدیرکل اداره کل امور مالیاتی مازندران تصریح کرد: زمان تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی تا ۳۱ خرداد ماه بود که این زمان به دلیل ملاحظات کرونایی و تمهیدات مالیاتی ابتدا تا ۱۵ تیرماه و سپس تا ۳۱ تیر تمدید شد و فعالان اقتصادی اشخاص حقیقی ما باید تا پایان ماه جاری اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم کنند.

همچنین زمان تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده بهار تا ۱۵ تیر ۱۴۰۱ بوده که توسط سازمان به ۲۶ تیر ماه جاری تمدید شد. ضمن اینکه تیرماه زمان تسلیم اظهارنامه صاحبان املاک و اشخاص حقوقی ماست و این بخش تا ۳۱ تیرماه مکلف اند اقدام کنند تا مشمول جرائم مقرر در قانون نشوند.

 

وی با بیان اینکه سازمان به سمت شفاف سازی و هوشمند سازی پیش می رود، گفت: سنوات گذشته اطلاعات مربوطه ما از پرداخت کنندگان مالیات جامع نبوده و بیشتر به روش سنتی اقدام می کردیم که خوشبختانه با اصلاحاتی که در سال ۹۸ افتاد اتفاقات خوبی افتاد و اطلاعاتی که داریم مبنای مالیاتی مادر در سازمان قرار می گیرد.

 

اسلامی افزود: در بخش اظهارنامه های اشخاص حقیقی تبصره ماده صد در بخش اظهارنامه اشخاص حقیقی تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ، مودیان محترم مالیاتی که سقف درآمد آنها تا چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان باشد می توانند از (تبصره ماده۱۰۰ ق.م.م ) استفاده نمایند . لازم به ذکر است اگر میزان مالیات تعیین شده طی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم مورد قبول مودیان محترم مالیاتی نباشد می تواند اظهارنامه عادی ارائه تا پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

مدیرکل اداره کل امور مالیاتی مازندران بیان کرد: در خرداد سال ۱۴۰۰ برای عملکرد سال ۱۳۹۹ بیش از  ۱۶۹ هزار اظهارنامه در بخش اشخاص حقیقی دریافت کردیم و از این میزان ۱۰۸ هزار اظهارنامه تحت عنوان تبصره صد و ۶۱ هزار اظهار نامه عادی به ما ارائه کرده بودند. در سال ۱۴۰۱ تا به امروز ۲۴۰ هزار اظهارنامه دریافت کردیم که از این میزان ۱۷۶ هزار اظهارنامه تحت قالب ماده صد و ۶۳ هزار اظهارنامه به صورت عادی ارائه شد که عادی ها باید توسط همکاران ما بررسی شود و مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

وی اعلام کرد: در سه ماه اخیر حدود ۷۰ هزار مودی جدید شناسایی کردیم که رقم قابل توجه است کسانی که فعالیت اقتصادی انجام می دادند اما در سازمان ثبت نام نبوده‌اند و فاقد پرونده مالیاتی بوده اند که این رشد قایل توجه در بخش مالیات ستانی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شیوا 23 تير 1401
مالیات چیه هرچی داریم وی کشیم از اقتصاد دان های بسیار ضعیف کشور هست
امام فرمودند مالیات نباید بدهیم عمل کنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.244 seconds.